GEO-Instruments Polska może dostarczać rozwiązania do monitorowania zarówno podziemnych, jak i tradycyjnych linii kolejowych oraz spełniać specyficzne wymagania i standardy branżowe.
Wymagania dotyczące monitorowania zazwyczaj obejmują prześwit tunelu i przemieszczenie. Tradycyjne rozwiązania monitorujące (AMTS) można również łączyć z komplementarnymi rozwiązaniami, takimi jak sieci kratowe mierników nachylenia do monitorowania wyrównania torów, profile podłużne do wykrywania lokalnego podnoszenia lub osiadania, a także przechyłki i zmiany skrętu w przypadku zmian w geometrii dwóch szyn.
Zautomatyzowane rozwiązania
Często wymagane jest ciągłe i zautomatyzowane monitorowanie w celu zagwarantowania bezpieczeństwa w sieciach. Wszystkie systemy GEO-Instruments są odporne na warunki atmosferyczne i stale podłączone, aby zapewnić ciągłe dane z sieci. Można ustawić alerty dotyczące przekroczenia progu, aby ostrzec odpowiednie osoby wyznaczone w planie oprzyrządowania i monitorowania.
Monitorowanie przechyłu
Bezprzewodowe sieci przechylne zapewniają proste w instalacji rozwiązanie, które nie wymaga żadnych zewnętrznych odniesień. Pochylenia można montować na wiązaniach lub szynie w celu bezpośredniego pomiaru geometrii toru. Dalsze przetworzone wartości można obliczyć w czasie rzeczywistym za pomocą Quickview, a dane są dostępne 24/7.
Rozwiązanie bezprzewodowe nie wymaga kabli, które mogłyby zostać uszkodzone, a obudowa czujnika jest wystarczająco wytrzymała, aby wytrzymać lata użytkowania w dowolnych warunkach pogodowych. Posiadanie sieci kratowej zapewnia również niezawodny sygnał, który może być poprowadzony przez każdy punkt pomiarowy, które razem działają jako przekaźnik do głównej jednostki rejestratora danych. Bezpośrednia linia wzroku i przeszkody, takie jak ruch kolejowy, nie stanowią problemu.
Zautomatyzowane zmotoryzowane tachimetry (AMTS) monitoring
Tachimetry są kompletnym rozwiązaniem, które może sprostać wszystkim wymaganiom monitorowania kolei, pod warunkiem, że można uzyskać odniesienia i bezpośrednią linię wzroku. W razie potrzeby można połączyć kilka systemów AMTS, aby wspólne punkty mogły być współużytkowane, a ogólna dokładność może zostać poprawiona. Firma GEO-Instruments z powodzeniem wdrożyła jedną z największych podziemnych sieci AMTS w Londynie z 13 automatycznymi stacjami.